Portret rodzinny Jana III,  Henri Gascar, 2 poł. XVII w. ,  Kraków, Państwowe Zbiory Sztuki na Wawelu
Główna Konkurs Moda i obyczaje Ubiory polskie Ubiory obce Tkaniny Słownik Bibliografia Inne
Inne
Linki
Autorzy
Autorzy not
Elżbieta Bełczewska-Załuska
Pompa pogrzebowa w kulturze staropolskiej
dr Magdalena Bialic
Kapelusz z czerwonym piórem – o strojach do polowań i jazdy konnej w XVII wieku
Beata Biedrońska-Słota
Orient na dworze Jana III Sobieskiego
Justyna Bornińska
Rodzaje i kolory tkanin w XVII wieku
Jadwiga Chruszczyńska
Pasy w męskim ubiorze polskim w XVII wieku
Anna Gnieciecka
Tajniki malowanej rekonstrukcji
Monika Janisz
Moda i obyczaje na dworze królowej Marii Kazimiery
Wybór portretów do rekonstrukcji ubiorów i ich opis
Karolina Krzywicka
Ubiory tureckie w XVII wieku
Elżbieta Litwiniak
Kopia kaftana Jana III ze zbiorów Museum of Applied Arts w Budapeszcie
Ewa Martyna
Manele, kanaki, guzy, noszenia… biżuteria i ozdoby ubioru w siedemnastowiecznej Polsce
Ewa Orlińska-Mianowska
O formie i kroju polskich ubiorów
Koszule i „chusty białe” – czyli o bieliźnie w XVII wieku
Wybór portretów do rekonstrukcji ubiorów i ich opis
Znalezione pod podszewką
Anna Nurzyńska
Rysunki ubiorów
dr Jarosław Pietrzak
O gościach i obyczajach na dworze Jana III Sobieskiego
Ireneusz Poniński
Sarmackie twarze Polaków
Olga Skoczylas
Ubiory kobiece w siedemnastowiecznej Europie
Ubiory męskie w siedemnastowiecznej Europie
Król o wielkim umyśle
dr Anna Straszewska
Kształty i sznurówki – dzieje gorsetu w XVII wieku
Maria Zielińska
Galeria portretów
© Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone.
stat